Jaaa..daar ben ik! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Linda Post - WaarBenJij.nu Jaaa..daar ben ik! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Linda Post - WaarBenJij.nu

Jaaa..daar ben ik!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Januari 2013 | Mexico, Mexico-stad

Volgens mij moet ik even laten weten dat ik goed ben aangekomen;)…IK BEN ER lieve mensen!

Vlucht A’dam-Madrid-Cancun, Mexico was lang, maar ging prima. In het vliegtuig een perfecte service, te danken aan het feit dat de stewardess rode wijn over me had gemorst. Ze voelde zich zo schuldig… pringles, haribo beertjes, popcorn, drankjes, kinder bueno’s ik heb t allemaal kunnen proeven:P aan t eind een doos toffifee chocola....en vooruit, excuses aanvaard;) haha
Omgeroepen in Madrid, ik moest m’n paspoort laten checken. waarom weet ik nog steeds niet..
Immigratie in Cancun had wel wat vragen voor mij..oeh, dan krijg je het altijd even benauwd. ’Hoe doen jullie dat in NL met het waterniveau?’ Jullie waterpeil is hoog, jullie land is laag..hoe werkt dat?Oké…. Ik heb hem gezegd dat dat jaren studie vereist om dat precies te begrijpen. Toen mocht ik het land in, haha

Plan was om vanuit Cancun meteen naar de grens van Belize te gaan, maar nu ik ‘r toch ben, ga ik toch wat sightseeen in Mexico zelf. Mede ook omdat dit wordt gezien, als het meest veilige land van Midden Amerika, dus nog even van ‘t ‘onbezorgde’ reizen genieten. Reizen in Midden Amerika is niet het veiligste wat je kunt doen..dat wist ik al, maar ik word er door iedereen voor gewaarschuwd. Dit maakt deze reis toch wat ingewikkelder dan gedacht. Het word echt afgeraden om alleen te reizen van de een naar een volgende bestemming. M’n trip en de dingen die ik ga doen, zal dus grotendeels afhangen van de mensen die ik ontmoet, dan ga ik samen met hen.
De eerste dagen gelukkig al mensen ontmoet, ondanks dat Cancun totaal geen backpackersoord is, maar meer Vegas vol mega all inclusive resorts voor rijke Amerikanen en Mexicaanse families.
Ik moet wel even wennen aan deze manier van reizen en deze nieuwe insteek, maar veiligheid voor alles;) I know.
Verder natuurlijk wel die prachtige stranden met palmbomen..wit zand..zoals ik nog nooit heb gezien en minimaal 30 graden!
Veel backpackers zijn hier niet, vooral veel Mexicanen, dus vooral locale dingen geproefd, gedaan en gezien. Leuk! Kindersnoepgoed bevat hier al chili en ontdekt dat de echte Mexicaanse taco zacht is!Zelfs voor ontbijt smaken de taco’s en enchillas en alle mexicaanse gerechtjes goed!De plekjes met plastic tuinstoelen en tl-balk licht, zijn de plekken waar je moet zijn. Goedkoop en het beste eten!

Ik ben nu op m’n eerste bestemming. Isla Holbox. Eiland ten noorden van Cancun, waar het paradijs nog niet ontdekt is..is bekend om z’n schelpen, flamingo’s en andere vogels. Het stikt hier van de leguanen en ’s avonds zijn er wasbeertjes.. tis prachtig. Dit was echt waar ik naar op zoek wat deze trip..nu al m’n doel bereikt dus:P haha
De mensen hier rijden rond in golfkarretjes en zo heb ik ook gedaan. Heel grappig. Door de straten gecrossed, op t strand, door de bush totdat ik vastzat en aan t eind bleek het wiel gebroken te zijn en de bumper….hmmzz, was vast al zo toen ik ‘m kreeg;) De wagen na 2 uur weer geparkeerd, en ja..ik heb even gerend..voor ’t geval dat;p
Wat gevist samen met een backpacker die ik ontmoette..hij vist 3 maanden, en dat betaalt genoeg om de rest van het jaar van te reizen..oke..zo kun je dus ook leven..wow!Een kleine manta ray overdag!en nightfishing vanaf een aanlegsteiger leverde 10 catfish en en andere vis op. Heel kick, helaas niets eetbaars..wat het eigenlijke dinnerplan was.
Ik blijf hier nog een paar dagen en dan met de bus het land door, op naar CHichen Itza, naar de Maya Tempel, één vd 7 wereldwonderen. Even wat cultureels;) dan door naar Merida. Wat tips gekregen van de man naast me in het vliegtuig (madrid-Cancun en andere backpackers...handig! Toch leuker dan zelf de lonely planet doorlezen..

Bij mij is het 7 uur vroeger, soms heb ik wifi, ik zal dan wat laten horen..watsapp werkt, Skype niet echt. Fb ook, dus ik kan op de hoogte blijven van jullie prachtige sneeuwlandschap;)
Nederlands typen en schrijven in m’n reisdagboek kost al moeite, geen woord Nederlands gesproken sinds ik mam gedag heb gezegd op Schiphol. dat geeft me weer ’t gevoel dat ik aan het reizen ben!M’n Spaans gaat snel vooruit..ik weet al aardig wat woorden en ik kan zonder moeite een taco met kip en kaas bestellen:P All what matters:P haha
Dikke kus en ik denk aan jullie!Xx Lin

  • 17 Januari 2013 - 06:40

    Pa:

    hoi Linda,

    Daar is die dan, je eerste reisblog deze trip. Net als die van eerdere reizen weer heerlijk om te lezen. Wat mij betreft is Holbox je eindbestemming en dan drie maande blijven om het nodige aan schelpen te verzamelen...
    Was leuk om gisteren even te chatten via whatsapp...

    liefs pa

  • 17 Januari 2013 - 08:34

    Karin:

    Heeéeey zussie!

    Jaja, daar is ze dan! Wat een leuk verslag weer om te lezen. Je vermaakt je dus wel ;-). Vind het ook fijn om te lezen dat je nu idd door hebt dat het toch wel onveilige landen zijn. Verstandig om samen te reizen. Dat maakt het vast niet minder leuk. Gaaf zeg dat je naar Chichen Itza gaat! Veel plezier en ik wacht je verslag wel weer af :-P.

    Kus! Karin
    Ook van Dave, Mees en Jade.

    X

  • 17 Januari 2013 - 09:00

    Aisling:

    Wat geweldig om jou avonturen te lezen. Je kan zo heerlijk schrijven, kan het me helemaal inbeelden hoe jij daar rond loopt. :-)
    Je hebt nu al supergrappige dingen meegemaakt, en dit is nog maar het allerbegin..
    Dus jij bent ook niets tekort gekomen tijdens je heenvlucht... Haha rode wijn ook echt.. Te grappig.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    Liefs!! xx

  • 17 Januari 2013 - 09:15

    Mama:

    Met plezier heb ik je eerste blog gelezen en de mooie foto's bekeken. Wat schrijf je weer leuk! Mexico ziet er geweldig mooi uit en meer dan zon, zee, strand, een hangmat en palmbomen heb jij niet nodig. Dan ben je helemaal in je element. Beetje jaloers op de foto van jou in de hangmat boven het water ;)
    Verstandig dat je geen onnodig risico neemt tijdens het reizen. Daar heb ik wel vertrouwen in. Sommige delen in Mexico kan je ook beter vermijden, maar daar heb je vast ook al over gehoord.
    Lekker genieten, Linda! En als het je ergens bevalt, kan je gewoon wat langer blijven. Wat een luxe!

    Dikke kus X mama

  • 17 Januari 2013 - 11:48

    Miriam:

    Heey Lindaaa! Yeaahh, je eerste reisverslag! En wat schrijf je toch leuk! Erg genoten van je verhaal! Je hebt al veel meegemaakt zeg.. En je bent er pas net! Kun je nagaan! Geweldige foto's ook! Je maakt ons jaloers! Vooral met die ene in die hangmat! Geniettt meis! X

  • 17 Januari 2013 - 20:36

    Mama Xander:

    Hoi linda,
    Wat fijn om te horen dat je veilig bent aan gekomen.
    Nu al mooie verhalen en dan ben je pas net weg.
    Dat beloofd wat... :-)
    Ik lees het met jaloezie, haha!
    Geniet van het reizen, ik ga xander je foto's laten zien!
    Xxx ernst, moniek en xander

  • 17 Januari 2013 - 21:55

    Oznur:

    Hoi lin,
    Wat een prachtig verhaal...!! Wat beschijf je het toch zo mooi ! İk ben al helemaal jaloers en vind het super tof dat je dit doet !!
    Tot je volgende verhaal ik volg je
    Geniet ervan liefs

  • 17 Januari 2013 - 22:22

    Eline:

    Lin! Wat een geweldige fotos!! Prachtig daar :). Geniet ervan meid!!!
    kus x

  • 30 Januari 2013 - 09:58

    Myrthe :

    Geweldig om te lezen!! Word er helemaal jaloers van, zo lang geleden al weer dat wij op een wit strand onder een palmboom lagen ;) Nou geniet er van en ben benieuwd naar je volgende reisverhaal!!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Linda

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1178
Totaal aantal bezoekers 24048

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 01 Mei 2013

Midden-Amerika

Landen bezocht: