Buenos Nochas amigos - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Linda Post - WaarBenJij.nu Buenos Nochas amigos - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Linda Post - WaarBenJij.nu

Buenos Nochas amigos

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Januari 2013 | Belize, Caye Caulker

Buenas Noches amigos!!

Wat een leuke reacties, ik heb er van genoten! Nouja..ik heb er onrustig door geslapen..haha iedere keer dat ik een nieuwe reactie zag verschijnen, móest ik die lezen. Echt superleuk, X!

Even terugkijken op wat ik de afgelopen weken heb beleefd.. Hier (dat is nog steeds Mexico) is het nog steeds ‘kerst’. Althans zo lijkt het. Óf ze zijn zo trots dat ze zich kerstversiering kunnen veroorloven en dit willen showen óf ze zijn gewoon te lui het eraf te halen. Waarschijnlijk het laatste en is het ze teveel moeite. Beter wachten tot de versiering er vanzelf afvalt/afbrokkelt/mee laat voeren door de wind, in het niets opgaat..
It’s the Mexican way of thinking;) Soms moeilijk te volgen..ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet waarom taxichauffeurs denken geld te kunnen verdienen als ik met m’n busticket in een bushokje sta te wachten. En als ik in m’n gebrekkig Spaans iets vraag bij de receptie van een hostel, kijken ze me schaapachtig aan en hebben ze echt geen idee wat ik kom doen…een plek om te overnachten, is dat erg moeilijk raden? En ja, ik heb gehad dat ze me een w.c. showden toen ik vroeg naar een dorm. En ja toen ik bij een hostel naar de ‘receptie’ werd geleid, stond ik ineens midden in een mangrove meer..hmmzz het is vast m’n Spaans.
Inmiddels al kennis gemaakt met de Central-America attitude. Bijna iedere local heeft hier z’n eigen shopje. Wij denken; in dit gat komt geen toerist, een shopje zoals jij hebt, zo zijn er 300 van in deze straat,kortom verdiend niets, nutteloos om dag en nacht in je tuinstoel in t shopje te wachten totdat er iemand wat koopt. Neeee, de Mexicanen leven in hun shopje. Ze kijken er tv en als er een klant binnenkomt (ik in dit geval), stoor ik omdat ik voor hun beeld sta. Jaaa, die Mexicanen weten t ver te schoppen;p

Wat is het anders reizen tegenwoordig. De komst van de smartphone heeft niet veel goeds gedaan op dit gebied. Waar we vroeger met een gemixt cultureel gezelschap een biertje dronken, zit nu iedereen grotendeels vd tijd met hun smartphone en/of laptop. Al moet ik toegeven dat ik het ook heerlijk vind dat ik soms wat kan watsappen..maar toch echt zonde! ‘Where is the time that blackberry and Apple were still fruits’? haha

Nog steeds in Mexico dus..er valt zoveel te doen/te zien. Gelukkig heb ik geen haast;) De afgelopen weken veel gave dingen beleefd/gezien! Gezwommen in grotten (cenotes), één van de ‘wereldwonderen’; de Maya-tempel Chichen Itza gezien, een boottrip door de mangroven waar ik Flamingo’s, krokodillen, roofvogels, en prachtige vogels en vissen heb gezien, een strand waar ik kon snorkelen en oog in oog zwom;) met de giant Manta ray, stingray en mega zeeschildpadden, een Full moon party tussen de palmbomen op het strand en nog veel meer. WoW!
De boottrip was geregeld met een locale visser. Tijdens de tocht, besloten we onze lunch ‘te vissen’. 30 min na het vissen, lagen ze op onze bord. Er werd een tafeltje geregeld en vóór z’n huis hadden we ineens een heus ‘restaurantje’. De tequilla vloeide rijkelijk, hij serveerde zelfs lobster, en even later komt er een persoonlijk fotoalbum op tafel . Net als we denken; wat een ontzettend vriendelijke man dat hij dit allemaal voor ons doet, showt hij ons een mooi optelsommetje. Alles van de olie tot het zout moest worden afgerekend. 400 pesos voor de lunch, een maandsalaris voor de hele familie, was het gevolg. Voor Euro 4,40 pp kan ik als ‘rijke Europeaan’ niet klagen!En ach, zo gaat het altijd.
Erg blij met m’n camera deze trip! Voor het eerst zijn de vogels meer dan zwarte onscherpe stipjes!
De beachcruiser m’n dagelijkse vervoersmiddel, love it!Je kunt deze fietsen overal huren, ik blijf een Nederlander..

Verder heb ik meegeleefd met de sneeuw in Nederland. Ik heb m’n eigen tropische sneeuwpop gemaakt ;) Ook heb ik gehoord van onze Bea.
Voor de rest laat ik de foto’s spreken;)!Ik spreek niet over welke landen ik hierna ga bezoeken en wanneer, want die plannen schijnen hier elke dag te veranderen;p Ik ben niet goed in plannen, voor degene die dat nog niet wisten.

Lieve mensen, ik hoop jullie weer een klein beetje op de hoogte gebracht te hebben!
Liefs!!X

  • 30 Januari 2013 - 07:36

    Mama:

    Lieve Linda,

    Hopelijk maak ik je niet wakker door dit berichtje en lees je het pas als je weer wakker wordt. Leuk dat je weer iets hebt geplaatst op je blog, al staat er voor ons niets nieuws in na onze uitgebreide Skype date van gisteren. Wat hebben we daarvan genoten! Ik ben blij te zien en te horen dat het goed met je gaat en dat je geen onnodig risico neemt. Gewoon lekker genieten.
    Dikke kus X mama

  • 30 Januari 2013 - 07:43

    Mama Xander:

    Hoi!!
    Heerlijk om je verhalen te lezen :-)
    Wat een rijke en fantastische ervaringen.
    Kei leuk om op deze manier met je mee te genieten, en vooral kei fijn omvte lezen dat het goed gaat allemaal!
    Geniet nog maar lekker verder, het avontuur is tenslotte voor jou pas net van start (voor ons lijkt het veel langer, Hihi).
    Nou meid, ben voorzichtig en bewonder al het moois.
    Ik ga vanavond Xander weer wat foto's showen op de iPad.
    Liefs ernst, moniek en Xander!

  • 30 Januari 2013 - 08:47

    Karin:

    Heeeeeey zussie,

    Wat heb je het toch ontzettend slecht daar :-P.

    Echt wat een supergave trip weer. Zou best wel even naar je toe willen komen hahaha. Ga zo je foto's bekijken. Ben benieuwd. Zullen vast mooie foto's zijn met je nieuwe camera.

    Wilde zeggen: geniet er van! Maar zo te lezen doe je dat al ;-).

    Dikke kus van Mees en Jade, hoewel dat laatste meer een hatte hap ik je wang zal zijn haha.
    En natuurlijk ook van ons.

    X Dave, Karin, Mees en Jade

  • 30 Januari 2013 - 13:18

    Aisling:

    Hii Linn!

    Wat een geweldig verhaal weer, je camera maakt inderdaad ontzettend mooie foto's!
    Al die avonturen die je daar meemaakt geweldig!
    Vooral dat zwemmen!! WOW!! En geweldig dat je een hele lunch aangeboden krijgt en puntje bij paaltje gewoon moet betalen.. maar 4,40 is inderdaad wel te overzien ;)

    Geniet van je tijd daar, ik ben nu alweer ontzettend benieuwd naar je volgende avonturen, jij vast ook ;)

    xx Ais

  • 30 Januari 2013 - 14:02

    Christianne:

    Hee Lin!!
    Wat heerlijk om weer een lekker reisverslag te lezen!! Het klinkt gaaf, goed en lekker avontuurlijk, heel goed! :)
    Die komst van de smartphone heb ik GELUKKIG ook nog niet meegemaakt op reis, van de zomer zullen we er ook aan moeten geloven! Ik snap dat het een heel ander idee aan het reizen geeft...van mij mag die ook lekekr in de fruitschaal blijven liggen ;)
    Geniet lekker verder!! xx

  • 30 Januari 2013 - 20:10

    Pa:

    Hoi Lin,

    toch even reageren omdat ik nu je foto's zie. Die stonden er vanmorgen nog niet. Ik ben bezig met het determineren van de vogels en je hebt al een leuke soort te pakken. Dat is de fasciated tiger heron (die roerdomp, op een reiger lijkend). Ook fraai die rode flamingo's en die fregatvogels. De donkere roofvogel is nog een puzzel. Kunnen drie soorten zijn. Had deze een witte stuit?

  • 01 Februari 2013 - 12:43

    Miriam:

    Heeee lieve Lindaaa! Ik heb weer erg moeten lachen om je verslag! Je schrijft het zo, zodat ik het al helemaal voor me zie allemaal! Hahah! Maar jeejtje wat heb je al veel meegemaakt! En de komst van de smartphones.. Ik kan me voorstellen dat het jammer is! Om contact te houden met het thuisfront ben je natuurlijk niet voor op reis gegaan.. Hoewel ik het wel erg leuk vind om af en toe met je te kunnen whatsappen! :) xx

  • 05 Februari 2013 - 19:18

    Door Oma Frieda:

    Lieve lieve Linda, Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Had natuurlijk niets anders verwacht. Ook prettig te weten dat je geen onnodig risico neemt in die landen. Wij genieten van jouw reisverslagen en je beschrijft het erg leuk, echt op z'n Lindiaans. Lieve meid geniet ervan en van ons lieve groetjes en een dikke knuffel en kusjes van Oma Frieda en Opa Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Caye Caulker

Linda

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 975
Totaal aantal bezoekers 24031

Voorgaande reizen:

09 Januari 2013 - 01 Mei 2013

Midden-Amerika

Landen bezocht: